فاطمه ام ابیها (عربی و فارسی)

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

شعّت انوار الجلاله ابمولد الزهرا البـــــــتول

ثبتت احکام الرساله من زهت بنت الرسول

***

والمدینه الفرح سرها شمع دوّت من گمرها

من اصلها هاشمیه او بعد اکثر ما اگــــول

***

حور من عین النظرها ما یبلل کل مطـرها

غسلت ادروب العباده فاطمه باب الحلول

***

یا سفینة نوح سرها من علی دائم نظرها

جنه مفتاح السعاده غیر حب ها لا تنول

***

امن الامامه ابکل شهامه عاشت ابضی الـدلال

یا ثقافه ابگلب ضخرت یا طبیبه الکل خجول

***

ورده و اببستان زهرت و العطر سهّر دربهــــــــــا

یا شمسنه البیهه حکمه الکصرت اصنام العجول

***

تحفه نزلت من خلقها و النبی ابصدره یضمها

ام ابیها بت نبیها طاهره الکوثر قبـــــــــول

معنی:

ماه و مهتابِ خدا تابیده شد در آسمان

حکمِ دیوانِ عدالت مولدِ زهرا بدان

***

در مدینه شادکامی شمع روشن کرده قابش

با اصالت هاشمی را کفر لرزید از حجابش

***

حوری چشم خلایق اشک می بارد صلاحش

شستشو کرده دلی را با تبسم در فلاحش

***

کشتی نوح است رازش با علی پوشیده نازش

او کلیدِ رستگاری قلبِ او جوییده ســازش

***

از امامت با شهامت زندگانی کرده زیبــــــا

ای ادب در دل فروزان ای غریبِ شهرو دریا

***

گلش در باغی نما زد عطرِ زخم خود نبســـــت

حکمتش ایمان و عقلش بتِ هر دردی شکست

***

تحفه ای از آن خدایی سینه آغوشِ صفایی

ام ابیها گنج شیعه کوثری آبِ شفایـــــی

***

جاسم ثعلبی (حسّانی) 06/02/1392

 





:: برچسب‌ها:
فاطمه ام ابیها (عربی و فارسی) ,
:: بازدید از این مطلب : 1621
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی